Mikor célszerű digitális nyomdához fordulni?
CEWE Magyarország Kft. – 1135 Budapest, Béke u. 21-29.
Nyitva tartás - H-P: 08.30-16.30
Telefon: +36-20-372-0011
halasi.istvan@cewe-nyomda.hu

Mikor célszerű digitális nyomdához fordulni?

Ma már tényként kezeljük azt a kijelentést, miszerint a digitális nyomtatás évről-évre egyre nagyobb teret nyer a hagyományos ofszet nyomtatással szemben.

Nézzük csak meg miért!

– gyors
– költséghatékony
– perszonalizált

Tehát a digitális nyomdának köszönhetően esélyt kapunk arra, hogy gyorsan nyomtassunk, olcsón, egyedit és minőségit!

Tekintsük meg konkrét példákon keresztül, milyen esetekben érdemes a digitális nyomdák nyújtotta szolgáltatást választani.

Mikor célszerű digitális nyomdához fordulni?

Gyors

Mert a nyomdakész anyag feldolgozása szinte azonnali is lehet.

Példa:

Fontos megbeszélésre készül, melynek során szeretné partnereit egy-egy katalógussal meglepni, mely pl. a cég innovatív fejlesztéseit mutatja be. A katalógus terve összeállt, de a precíz tervezés miatt a katalógus gyártására nem egészen 1 nap maradt, az idő sürget.

A rövid gyártási idő egyrészt annak köszönhető, hogy a hagyományos (ofszet) nyomtatással szemben a digitális nyomtatás során kimarad a film és nyomólemez készítés, amely akár napokat is spórolhat a megrendelők számára. Ugyanis a grafikus-, illetve kiadványszerkesztő programokkal megszerkesztett anyag a nyomdai korrekciót/ellenőrzést követően azonnal a nyomógépbe kerül.

Másrészt a nyomógéphez alkalmazott festéknek nincs szüksége száradási időre, tehát a kinyomtatott ívek azonnal feldolgozásra kerülnek.

A piaci igényeknek megfelelően minden digitális nyomda célja, hogy minél rövidebb gyártási határidővel, minél kedvezőbb áron, minél jobb minőségben kínálja a nyomdai termékeket a megrendelők számára.

Költséghatékony

Mert alacsony példányszám esetén is versenyképes költséggel jár a nyomdai termékek előállítása.

Példa:

“Stratégiai marketing megbeszélés során egymást érik a jobbnál jobb ötletek, melyek már csak a megvalósításra várnak. A változó trendek miatt nem szeretné, hogy a raktárkészlet egész állománya potenciális selejtté váljon, így szeretne inkább többször keveset nyomtatni a kívánt anyagból. Ami akkor tehet jót a költségvetésnek, ha mindehhez kedvező árfekvés is társul.”

A digitális nyomda olyan iparággá fejlődött, amely elsősorban kis – és közepes példányszámú megrendelések esetében eredményez rendkívül jelentős költségmegtakarítást. Ugyanis a nyomtatási technológiának köszönhetően nincsenek extra költségek, melyet többnyire az ofszet nyomdában alkalmazott nyomólemez eredményez. Elegendő akár egyetlen kardinális változtatás a nyomdai anyagon, a gyártásához újabb nyomólemez szükséges, mely rendkívül költséges.

Az említett nyomólemez ugyebár nem szükséges a digitális nyomtatáshoz, hiszen a nyomdakész anyag közvetlenül a nyomógépbe kerül.

Perszonalizált

Mert akár darabonként egyediesíthetőek a megrendelt példányok, mindezt extra költségek nélkül

Példa:

„A fontos megbeszélésre a digitális nyomdának köszönhetően kevesebb, mint 1 nap alatt elkészült a katalógus. Mivel a katalógus nagy sikert ért el üzleti partnerei körében, szeretné a prémium vásárlói számára is postai kiküldéssel eljuttatni a katalógust. Arra gondolt, hogy a katalógust egy új, megszemélyesített oldallal bővíti ki, melyen a vásárló neve, címe és pl. egy egyedi kuponkód is szerepelni fog, melyet a vásárló a következő vásárlás alkalmával felhasználhat.”

A megszemélyesítés, a személyre szabott tartalom nyomtatási lehetősége rendkívül fontos. Ahhoz, hogy a digitális nyomda meg tudja oldani az egyediesített nyomtatást, a megrendelőnek át kell adnia a listát pl. egy excel táblázatban, mely a változó információkat tartalmazza (év, cím, stb.). De perszonalizálás alatt értjük a sorszámozást is.

Minden perszonalizált anyag gyártása előtt célszerű egyeztetni a nyomdával. A nyomdatechnológiának köszönhetően az árképzés nem módosul akkor sem, ha darabonként egyediesített a nyomdai anyag, vagy minden példány egyforma.

Hozzászólások

Szóljon hozzá!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.