Névjegykártya - egyszerűen nagyszerű

Névjegykártya - egyszerűen nagyszerű Publikálva: 2016-02-04

Az öncélú kreativitás és a puszta funkcionalitás között félúton találjuk meg az ideális névjegykártya designt, amely egyszerre igényes, divatos és nem utolsó sorban hatékony.

A névjegykártya az úgynevezett kisarculat része, gyakorlatilag ez az anyag, amelyet már a logó kidolgozásával párhuzamosan meg szokás tervezni egy cég részére.

Ennek tudatában  fontos, hogy olyan névjegyet tervezzünk ami megfelel a fent említett kritériumoknak. Az alábbi bejegyzésben ehhez szeretnénk segítséget nyújtani.

Lássuk tehát, hogy mikre van ehhez szükségünk.

 




Miért van szüksége névjegyre?

Egyrészt kitűnő felület arra, hogy kiderüljön, a tervezőasztalon tetszetősnek tűnő logó valóban jól tud-e működni egy kisméretű nyomdai anyagon. Másrészt azért, mert a névjegy az a mindennap használatos információs és promóciós eszköz, amely kompakt módon foglal össze mindent, amit a cégről tudni érdemes.
Mondhatni a vállalkozás esszenciája: a kulcs elemek – logó, szlogen – mellett a tipográfiája, színei, mintája, tapintása és formája együtt sugározza, hogy miről is szól az adott társaság.


Már első ránézésre tudjuk, hogy kivel állunk szemben

 

A túlzott kreativitás nem célravezető

Épp ezért természetes, hogy minden vállalat, vagy vállalkozó szeretne színvonalas névjegyet. Sőt, általában minél inkább szeretne az ember érvényesülni a piacán, annál „ütősebb” névjegyre vágyik, amely különbözik a versenytársakétól, megragadja az ügyfelek figyelmét és felkelti az érdeklődésüket.

Szerencsére manapság csak egy kattintás választ el minket a különféle névjegy fajták böngészésétől. Az internet tele van ötletesebbnél ötletesebb megoldással, azonban ezekkel jobb, ha óvatosan bánunk. Ami ott nagyszerű gondolatnak tűnik, az könnyen lehet, hogy az életben működésképtelen, vagy éppen rendkívül költséges megoldás.

A következőkben tehát arról lesz szó, hogyan tervezzünk ízléses és divatos névjegykártyát.

 


Egy túl kreatív példa

 

Milyen egy jó névjegy?

Első és legfontosabb szempont például, hogy a névjegy férjen be a standard névjegykártyatartókba. Mind a miénkbe, de még fontosabb, hogy az ügyfelébe is! Ugyanakkor ez nem azt jelenti, hogy le kell mondanunk egy divatos névjegyről, de vigyázzunk az egyedileg méretezett, hajtogatott, vastagabb plasztiklapra nyomott, vagy plusz rátéttel ellátott névjegyekkel! Mert lehet, hogy önmagukban remekül néznek ki, de nem férnek bele a lapozható tartók szűk műanyag tasakjaiba, és innentől kezdve csak hányódni fognak a megrendelőnk fiókjában, hacsak nem azonnal a kukában végzik.

Ugyanígy ügyeljünk a gyors kivitelezésre és utángyártásra is. A különféle nyomdák megannyi névjegy típust kínálnak, de ha valamilyen oknál fogva másik nyomdához kell fordulnunk nem biztos, hogy gyorsan le tudják gyártani. Még ha a cég profilja indokol is egy olyan ötletet, amely a nyomdában már nem kivitelezhető – például egy varroda esetében a körbe öltött névkártyát – gondoljunk bele előre, hogy ki fogja nekünk azt gyorsan, egyesével, színvonalasan elkészíteni.

Ha a névjegyünkben egyedi körbe- vagy kivágást is terveztünk, az szintén lassíthatja az elkészülést, de ebben az esetben inkább a költségek megugrásával számoljunk. Hiszen a megvalósításhoz a nyomdának stancszerszámot kell készíteni, ami főleg kis példányszám mellett jelentősen emelheti az árat.
 

A bonyolult megoldások szép grafikával kiválthatók.

Lényeges végül, hogy a kreativitás ne legyen öncélú. Vagyis – hacsak nem vagyunk kreatív ügynökség, vagy kreatív üzlet – akkor inkább a profilunkat és az információkat próbáljuk meg bemutatni, és ne az ötletességünket. Nem biztos, hogy egy fodrásztól az ember azt várja, hogy vicces legyen, a csavar bolttól, hogy ötletes, az biztosítási szakértőtől, hogy kreatív. Ne hagyjuk, hogy egy túlgondolt design a funkcionalitás rovására menjen.

Vajon ez a design több ügyfelet hozott a névjegykártya tulajdonosának?

 

Na de akkor maradjunk a sima, hagyományos névjegynél?

Ha a méretet, a papír alapanyagot és a formát tekintjük, akkor egész nyugodtan. Ez persze nem azt jelenti, hogy a nyomtatónkon nyomtassuk ki a szövegszerkesztőben elkészített névjegyünket (és aztán pláne ne lamináljuk). Hiszen a puszta funkcionalitás mellett a cégünk igényességének is lenyomata a névjegy! Ehelyett forduljunk nyomdához és válogassuk meg a használt papír minőségét és fajtáját: minél vastagabb, esetleg egyedi papírra kerül a névjegyünk, annál exkluzívabb, elegánsabb benyomást kelt.

Ha félünk, hogy ujjlenyomatos, koszos lesz a használat során, akkor gondoljunk a lakkozásra vagy nyomdai matt / fényes fóliázásra. A lakkozás során nem egy tükörfényes lakkréteg, hanem egy enyhén csillanó „szórt” lakk kerül a felületre, amely a szebb tónus mellett segíti a tisztántartást is – különösen sötét alapszínű névjegyek esetében ajánlott!

Jól kigondolt grafikával lássuk el a névjegyet. Ha vannak már meglévő reklámanyagaink, logónk, akár kirakatunk, vagy cégér feliratunk, akkor azoknak stílusához, betűtípusához, színeihez alkalmazkodjon a névjegy is. Mert így lesz egy komplex egész, amit a vevőnk bárhol felismer.

Ugyanakkor a kitalált kreatív ötletünket is próbáljuk meg grafikusan megvalósítani: a ráapplikált bajusz, a kivágás szinte biztosan, élethűen megjeleníthető így is. Elhelyezhetünk az üres hátoldalon teljes oldalt betöltő nagybetűs feliratot, vagy használhatunk itt, illetve alnyomatként trendi, a cégünkhöz illő mintázatot, most például hódít a vintage stílus, de népszerűek a geometrikus formák is. Egy szép, meglepő, vagy kedves grafikai elem felér egy agyongondolt designnal. Egyszóval legyünk egyszerűen nagyszerűek!
 
 

Használjunk trendi, kreatív grafikai megoldásokat

Kérje ajánlatunkat Névjegykártyája elkészítéséhez >>


(A képek forrása: logodesignerblog.com)

Visszalépés a listához